logo

7 zasad, jak stworzyć poprawną ankietę online

Każdy z nas może przeprowadzić ankietę online, jednak nie wszystkie przyniosą pożądane dane. W celu uzyskania potrzebnych informacji należy tworzyć poprawne ankiety online. Taką ankietę można stworzyć, korzystając z programu SurvGo™, jednak nie wolno zapomnieć o kilku ważnych zasadach.

Nie komplikuj analizy ankiety online

Analiza ankiety online jest często najbardziej czasochłonnym procesem w całym projekcie. Zastosuj się do kilku poniższych wskazówek podczas tworzenia ankiety internetowej, a zaoszczędzisz czas po jej zakończeniu. Odrobina przygotowań z wyprzedzeniem pozwoli Ci zaoszczędzić mnóstwo czasu później. Dzięki przygotowaniu badania internetowego w narzędziu SurvGo™ natychmiastowo możesz pobrać wszystkie informacje zwrotne do jednego pliku, co usprawni analizę danych.

Zapisz cele

Kiedy po raz pierwszy chcesz napisać pytania do ankiet online, zatrzymaj się i najpierw napisz, czego dokładnie chcesz się dowiedzieć z ankiety. Bądź tak konkretny, jak to tylko możliwe. Teraz napisz pytania tak, aby bezpośrednio odpowiadały na te konkretne punkty, które zapisałeś. Dzięki temu unikniesz niepotrzebnych pytań.

Mała liczba pytań

Nie umieszczaj w ankiecie zbyt dużej liczbie pytań. Respondenci nie są chętni do poświęcania więcej niż 10 minut na wypełnienie ankiety online. Po tym czasie respondenci zazwyczaj nie są już w pełni skoncentrowani lub po prostu przestają wypełniać udostępnione im badanie internetowe.

Istotne aspekty ankiety online

Najważniejsze pytania umieść na początku. To właśnie wtedy respondenci są najbardziej skoncentrowani. Jeśli będziesz czekał zbyt długo, respondenci, którzy nie dokończą ankiety, nie udzielą na nie odpowiedzi.

Inne opcje

Upewnij się, że uwzględniłeś wszystkie możliwe opcje. Nie ma nic bardziej frustrującego dla respondentów, niż dojście do pytania, które nie zawiera opcji odpowiedzi dla nich. W tym przypadku poprzestaną, albo odpowiedzą na coś losowo, co nie jest dobre dla dokładności Twoich wyników. Opcje takie jak "Inne", "Nie wiem" lub "Nie dotyczy" dają respondentom możliwość zaznaczenia niekonkretnej odpowiedzi.

Unikaj otwartych typów pytań

Kiedy już skończysz pierwszy projekt, zastanów się, w jaki sposób będziesz analizować wyniki. Na przykład, czy masz pytanie otwarte o wiek respondentów? Zastanów się, czy naprawdę potrzebujesz znać wiek wszystkich respondentów, czy też zamierzasz pogrupować ich w kategorie wiekowe. Jeśli tak, to możesz zaoszczędzić sobie wiele czasu, po prostu prezentując respondentom rozwijaną listę kategorii wiekowych na początku.

Zastosowanie się do tych wskazówek sprawi, że otrzymasz dużą liczbę cennych i rzetelnych odpowiedzi zwrotnych. Warto także skorzystać z programu SurvGo™, gdyż wtedy możesz skorzystać z wielu typów pytań, pytań warunkowych, bądź innych funkcji, które wpłyną pozytywnie na różnorodność Twojej ankiety online. Zebrane dane umożliwią Ci podjęcie dobrych decyzji w przyszłości.

Polecane serwisy:
Copyright © 2018